Om oss

Sedan 2012 har Bonial stått till tjänst för konsumenter, genom att publicera kataloger med erbjudande och produkter från de lokala butikerna på vår app och webbsida. Vår mission är att hjälpa användare att förbereda sin shopping, med att digitalisera, kategorisera och geo-lokalisera alla kataloger med erbjudanden så att de kan ta del av de bästa nedsatta priser. Med vår teknologi, har vi framgångsrikt ändrat en reklamkanal -tryckta kataloger- till ett informativt, praktiskt och lättillgängligt verktyg, som på ett ideellt sätt hjälper till att förbereda shoppingen och spara pengar.

Därutöver, har återförsäljare och varumärken via Bonial distribuerat deras kataloger på ett effektivt, mätbart, och på ett miljövänligt sätt, nått ut till konsumenter under deras köpprocess.

Bonial i siffror

  • 2012 Lanseringsår
  • 80+ medarbetare
  • 5 Aktiva marknader
  • 171.400+ Publicerade kataloger
  • 195,8M+ Lästa kataloger per år
  • 435.800+ geo-lokaliserade butiker
  • 100M+ årlig trafik till hemsidan
  • 5,3M+ Nedladdningar av app

Bevisad framgång runt om i världen

Vår historia

  • Januari 2012
    Stängning av den första rundan av finansiering

    Lägger till Bonial International Group -den globala ledaren och skaparen för modellen av digitala kataloger och distribution av broschyrer- som företags aktieägare

  • Juni 2012
    Ofertia, position nummer 1 i App Store

    Just a month after its launch, Ofertia gets AppStore no. 1. In addition, the iPad app ”Ofertia HD” achieves the position no. 3 with very good users reviews

  • April 2012
    Ofertia lanseras i Spanien

    Jaume, Thomas och Oriol lanserar Ofertia, en mobil och web informationsplattform för lokal shopping under en stor presskonferens i Madrid av Julián de Cabo

  • December 2012
    Andra rundan av finansiering

    Företaget lägger till FINAVES (startkapital grundad för IESE Business School) och Inderhab Investemtens som aktieägare. Ofertia lyckas erhålla mer än 1 miljon euro

  • April 2013
    Ofertias första årsdag

    På bara ett år, har Ofertia 1 miljon användare per månad på hemsidan och applikationen, och är en av de mest nedladdade och högst rankade, och uppnått en miljon installationer

  • Maj 2014
    Break even

    På bara två år når Ofertia en “Break even”, vilket intygar om företagets lönsamhet

  • Juni 2014
    Entré i Mexiko och Colombia

    Ofertia börjar sin internationalisering. Företaget går in i den latinamerikanska marknaden. Mexiko och Colombia är valda, då de har liknande kultur och historia som Spanien och för storleken på marknaden i de båda länderna

  • Juli 2014
    Entré i Chile

    Företaget stärker sin position i Latinamerika genom att lansera plattformen i Chile

  • April 2015
    Bonial.com erhåller 64% av Ofertia

    Bonial Group erhåller majoriteten av företags aktier. Via den här affären, blir German group aktieägare tillsammans med Jaume Betrian och Thomas Roggendorf, och Oriol Carreras upphör att bli en aktieägare i Ofertia

  • Augusti 2015
    Entré i Sverige, Danmark och Norge

    Ofertia fortsätter sin internationaliseringsstrategi genom att lansera appen och hemsidan i Skandinavien under Bonials varumärke

  • September 2015
    Öppning av kontor i Mexiko

    Ofertia inviger säljkontoret i Mexico City, under ledningen av Francisco Plá, landschefen av Ofertia i Latinamerika

  • April 2016
    Ofertias fjärde årsdag

    På bara 4 år, har Ofertia mer än 80 medarbetare, kontor i Barcelona och Mexico, och verkar i 7 marknader. Det är en del av Bonial Group, som fortsätter att utveckla sin affärsmodell i USA, Tyskland, Frankrike och Brasilien

  • Juni 2016
    Regionchef för Skandinavien

    Henrik Hansen är ansvarig för att leda utvecklingen av Bonials affärer, team och PR i Sverige, Norge och Danmark

  • September 2016
    Lansering av Geospot

    Den senaste teknologin utvecklad av Ofertia/Bonial som möjliggör det att mäta trafiken av appanvändare till butiken

  • Oktober 2016
    Ofertia Mexikos första år

    Den ambitiösa tillväxten och projektet internationalisering, som började år 2014, överstiger årets verksamhetsmål. Hemsidan registrerar mer än 2 miljoner besökare, 65.000 geo-lokaliserade butiker, 12.000 publicerade kataloger och mer än 300.000 produkter

  • Februari 2017
    Start av kommersiell drift i Chile

    Gorka Baez är anställd som ansvarig för sälj i Chile och kommer att leda den kommersiella utvecklingen av Ofertia i landet

  • September 2017
    Start av kommersiell verksamhet i Colombia
  • Oktober 2017
    2 års jubileum av Ofertia Mexico
  • Februari 2018
    1 års jubileum av Ofertia Chile
  • Mars 2018
    Valda för INC 5000-listan
  • April 2018
    6 års jubileum av Ofertia